ဇာဂနာ မရယ္ရေတာ့ဘူး (၈) - ဇာဂနာ





ဇာဂနာ မရယ္ရေတာ့ဘူး (၈) - ဇာဂနာ

တကယ္မရယ္ရေတာ့ပါဘူး။ တကယ့္ကို မရယ္ရေတာ့ပါဘူး။ ငါက ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ဆုိၿပီး ထပဲ ကရမလား။ အလွဴခံပါဗ်ိဳ႕ ဆိုၿပီးေတာ့ပဲ ထေအာ္ရမလား မသိေတာ့ပါဘူး။ အလုပ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မလုပ္ႏုိင္ေအာင္ပါပဲေလ။ ေထာင္က ထြက္ၿပီးကတည္းက ဘာအလုပ္မွ မယ္မယ္ရရ မလုပ္ခဲ့ရပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား စိစစ္ေရး ေကာ္မတီထဲ ပါလိုက္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ထဲ ပါလိုက္နဲ႔ ပိုက္ဆံမရတဲ့အလုပ္ေတြခ်ည္း ဆက္တိုက္လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေလးဘာေလး တစ္ကားတေလ ႐ိုက္ခ်င္လုိ႔ ဆုိျပန္ေတာ့လည္း ႐ံုတင္ရက္ သံုးႏွစ္ ေလာက္ေစာင့္ရမယ္ ဆုိျပန္ေတာ့ ဘယ္ကိုက္ပါေတာ့မလဲေလ။ ဒီၾကားထဲမွာမွ ဆရာေဖျမင့္က ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာ အဖြဲ႕ထဲပါေပးပါဦးလို႔ ဆိုျပန္လာေတာ့ သူ႕ေၾကာက္တာနဲ႔ ၀င္ပါရေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီမွာ အကုသုိလ္ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ ၀င္ေတာ့တာပါပဲ။

အရင္က ဆင္ဆာနဲ႔ဇာဂနာ ဆုိတာ တေဇာင္းေစးနဲ႔ မ်က္ေခ်း။ ဇာဂနာပါတဲ့ ကားမွန္ရင္ ပိတ္တာနဲ႔ ျဖတ္တာနဲ႔ ဇာတ္ကား နာမည္ေျပာင္းတာနဲ႔ တစ္ခါမွ ေရွာေရွာရွဴရွဴ မျဖစ္ခဲ့ပါဘူးေလ။ နည္းနည္းျပန္ ႏွဴးရရင္ ဇာဂနာ/၈၉ရယ္၊ ဇာဂနာ /၉၀ ရယ္ဆုိတာ ဆက္တိုက္ ပိတ္ခံရတာခင္ဗ်။

ဇာဂနာ /၈၉ ကေတာ့ ထြက္ၿပီးမွ ျပန္ပိတ္ခံရတာပါ။ သူတို႔လိမ္ေနၾကသည္ဆုိတဲ့ ဇာတ္ကားလည္း အပိတ္ခံရတယ္ခင္ဗ်ာ။ မီးျခစ္မ်က္မွန္ အနမ္းလည္း ပိတ္ခံရတာပါပဲ။ ဆရာမင္းလူရဲ႕ ေနပူမိုးရြာဆုိတဲ့ ဇာတ္ကားလည္း အပိတ္ခံရတယ္ခင္ဗ်ာ။

ဒါနဲ႔ပဲ ကိုင္း ဆင္ဆာ မပိတ္ရေအာင္ တစ္ခန္းမွ မျဖတ္ခံရမယ့္ကား ႐ိုက္မယ္ဆုိၿပီး စိန္ေခၚလုိ႔ အမ်ိဳးကို ခ်စ္ပါဆိုတဲ့ကား ႐ိုက္ခဲ့ပါေလေရာ။ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ္ခ်စ္ၾကတဲ့ ဟာသကားေလး ႐ိုး႐ိုးပါ။ ေယာက်္ားသည္ကလည္း သူ႔အမ်ိဳးကို ခ်စ္တယ္၊ ဇနီးသည္ကလည္း သူ႔အမ်ိဳးကို သူခ်စ္တယ္။

 ဒီေတာ့ အေဆြအမ်ိဳးေတြရဲ႕ ျပႆနာ မွန္သမွ် သူတို႔၀င္ပါၾကေတာ့တာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမ်ိဳးေတြ ေပးတဲ့ဒုကၡက ႀကီးႀကီးလာေတာ့ သူတို႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေဆြမ်ိဳးနဲ႔ေ၀းတဲ့ဆီ ေျပးၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဇာတ္လမ္း ကေလးကေတာ့ ဒါပဲခင္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ ဆင္ဆာက ဇာတ္ကားနာမည္ ေျပာင္းခုိင္းပါေတာ့တယ္။ ဟင္ ဘာလို႔လဲ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဇာဂနာ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာင္သြားတယ္ ခင္ဗ်ာ။ တစ္ဇာတ္ကားလံုး ဘယ္အခန္းကိုမွ မျဖတ္ခဲ့တဲ့ဟာ ဇာတ္ကားနာမည္က်မွ ျပင္ခိုင္းရေအာင္ ဘာျဖစ္ေနလို႔လဲ။


ဆင္ဆာ တာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႕ ေတြ႕လိုက္ေတာ့မွ ပက္လက္ကို လန္သြားေတာ့တာပါ။ သူတုိ႔ျမင္တာက အမ်ိဳးကို ခ်စ္ပါဆိုတာ အျမစ္ကို ခ်ိဳးပါလို႔သေဘာ သက္ေရာက္တယ္တဲ့။ ကိုင္း ကိုယ္ေတြေတာင္ မေတြးမိပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ဒီလိုပါပဲ။ စာေရးဆရာ တာရာမင္းေ၀နဲ႔ ဇာဂနာနဲ႔ေပါင္းၿပီး ျမန္မာ့အသည္းဆုိတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ ႐ိုက္လုိက္တယ္ခင္ဗ်ာ။ ဇာတ္ညႊန္းက စာေရးဆရာ သစၥာနီႀကီးေပါ့။ တိုင္းရင္းသား အစားအစာေတြကုိ တစ္လမ္း၀င္ တစ္လမ္းထြက္ လုိက္ေရာင္းၾကတဲ့ ဇာတ္ကားပါ။

 ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ႐ိုက္တဲ့ ကားခင္ဗ်ာ။ တိုင္းရင္းသား ေတးသီခ်င္းေတြကို ဂီတမွဴးကို ခင္ေမာင္ႀကီးနဲ႔ ခင္စံပယ္ဦး စတူဒီယိုမွာႀကိဳၿပီး အသံ သြင္းတာပါ။ ၿပီးေတာ့ သႀကၤန္အလွျပ ကားႀကီးလို ျမန္မာ့အသည္းဆိုတဲ့ ကားႀကီးတစ္စင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ၿပီး တစ္လမ္း၀င္ တစ္လမ္းထြက္ ေစ်းလိုက္ေရာင္းၾကတာပါ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ စမ္းေခ်ာင္းထဲ ေရာက္တဲ့အခါမွာ သခင္ၾကည္ရွိန္ အိမ္ေရွ႕ေရာက္ၿပီး သီခ်င္းဆုိၾက၊ ကၾက၊ ေစ်းေရာင္းၾကတာေပါ့။ ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သားေတြလည္း တကယ္၀ယ္ၿပီး အားေပးၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆင္ဆာကို ေရာက္သြားေတာ့ တစ္ခါတည္း ဒီအခန္းကို ပိတ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အိမ္ဆုိင္းဘုတ္မွာ သခင္ၾကည္ရွိန္ ဆုိတာ ပါေနလို႔တဲ့။ သခင္ႀကီးက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆိုေတာ့ ခြင့္ျပဳလုိ႔မရဘူးတဲ့။

ကုိင္း ျပန္႐ိုက္ဖို႔ကလည္း ေတာ္ေတာ္ကုန္မယ္။ အခုေခတ္လုိ ကြန္ပ်ဴတာကလည္း မထြန္းကားေသးေတာ့ သခင္ၾကည္ရွိန္ နာမည္ကို ဘယ္လိုမွ ပိတ္လို႔မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဇာဂနာတို႔ ပိုက္ဆံေတြ ကုန္တာပဲအဖတ္တင္တယ္။ ဘာမွအရာ မထင္ဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ဒီၾကားထဲ ထုတ္လုပ္သူေတြက ဇာဂနာ့ကိုအပ္ထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြကို မ႐ိုက္ေတာ့ဘူးတဲ့။ စရံျပန္ေပးပါဆိုလုိ႔ ရွိတဲ့ ကားေရာင္းၿပီး ပိုက္ဆံေတြ ျပန္ေပးလိုက္ရတာ မြဲပါေရာလား။

ေဟာအခုျဖင့္ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီဆိုေတာ့ ဇာဂနာ ဆင္ဆာလူႀကီး အခန္႔ခံရပါေတာ့တယ္။ အကုသုိလ္က အတုံးလိုက္ အတစ္လိုက္ ၀င္တာပါဗ်ာ။ ဇာဂနာဆိုတာက ေတာက္ေလွ်ာက္ ဆင္ဆာပိတ္ခံခဲ့ရသူ မဟုတ္လား။ ကိုယ္တာ၀န္ယူေတာ့မွ သူမ်ား ကားေတြကုိ လိုက္ျဖတ္၊ လိုက္ပိတ္ရျပန္ရင္ ဘယ္ေကာင္းပါေတာ့မလဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း ျမန္မာေပါကားမ်ား ရပ္ဆိုၿပီး သူမ်ားတကာေတြ ေရးၾက၊ ေ၀ဖန္ၾကတာ နည္းမွတ္လို႔ဗ်ာ။ ခုေတာ့ျဖင့္ အဲသလုိ ေ၀ဖန္ေရးတဲ့သူေတြ နည္းေတာင္နည္းေသးတယ္လို႔ ေျပာရမလုိပါပဲ။ ဇာဂနာ မရယ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူးခင္ဗ်ာ။
ဘယ္လိုလူမ်ိဳး၊ ဘယ္လုိအ၀တ္အစား၊ ဘာစကားေတြမွန္းမသိ ႐ိုက္ေနၾကတဲ့ျမန္မာ ဗီဒီယိုကားေတြ တစ္ပတ္ကားႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ၾကည့္ေနရေတာ့တာပါ။ တစ္လ ကားရွစ္ဆယ္ေလာက္ ထြက္ႏုိင္တာလည္း အံ့အားသင့္စရာေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ဆိုတာကလည္း ႐ံုကမရွိ၊ ေငြ၀င္တာ မေကာင္းဘူးလုိ႔သာ ေျပာေနၾကတာပါ။ တစ္ပတ္ တစ္ပတ္ ဇာတ္လမ္းတင္တာက ဆယ္ကားေလာက္ရွိပါတယ္။ တ႐ုတ္ကား၊ ကုလားအားလံုးကိုလည္း ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းေတြ ျဖစ္ ကုန္ပါေတာ့တယ္။

ဇာဂနာ အေရးတႀကီး ေျပာခ်င္တာေလး ရွိပါတယ္ခမ်ာ။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ထုတ္လုပ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ ေသခ်ာဂဏ မစစ္ေဆးၾကေသးပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစုိးရလက္ထက္တုန္းက တစ္ႏွစ္ဆယ့္ငါးကားပဲ ႐ိုက္ေနရာကေန ခုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းတစ္ႏွစ္ကုိ ကားခုနစ္ဆယ္ေလာက္ ႐ိုက္လာတာကိုေတာ့ ဆန္းစစ္ဖုိ႔လိုပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ အစဥ္အလာ ႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္သူေတြ မဟုတ္ၾကဘဲ တစ္ခါမွနာမည္ေတာင္ မၾကားဖူးေသးတဲ့သူေတြက ႐ုပ္ရွင္ကို ေငြထုတ္လို႔ ႐ိုက္လာၾကတာပါပဲ။ ဒါဟာ အေကာင္းဆံုးေငြေၾကး ခ၀ါခ်ႏုိင္တဲ့ နည္းဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။

အခြန္ေဆာင္ၿပီးတဲ့ ေငြျဖဴကို တရား၀င္ျပႏုိင္တဲ့ လမ္းေပါက္ႀကီးပါ။ ဇာတ္ကား တစ္ကား ေငြဘယ္ေလာက္ ကုန္တယ္၊ ေငြဘယ္ေလာက္ ျပန္ရတယ္ဆုိတာ ဘယ္သူမွ တိတိက်က် မသိႏုိင္တဲ့ အေပါက္ႀကီးပါ။ ထုတ္လုပ္ေရးတစ္ခုတည္းက ငါးကား တန္းစီ႐ိုက္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ တကယ္ ထုတ္လုပ္သူေတြဟာ တစ္ကားၿပီးမွ တစ္ကား ႐ိုက္ႏုိင္ၾကတာပါ။ ခု႐ံုတင္ ျပသေနတဲ့ ဘန္ေကာက္ကေန မႏၲေလးသုိ႔ဆုိတဲ့ ဇာတ္ကားရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္က သိန္းေလးေထာင္ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ထုတ္လုပ္သူ ကိုစူ၀မ္းဟာ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း လုပ္ခဲ့တာ ႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ေနပါၿပီ။ သူလုိလူေတာင္ သံုးႏွစ္မွတစ္ကားေလာက္ပဲ ႐ိုက္ႏိုင္တာပါ။ ဒါကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားသံုးသပ္ၾကဖို႔ ေကာင္းပါၿပီ။

ဇာဂနာကေတာ့ ထုိင္စဥ္းစားရင္း မရယ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဇာဂနာမရယ္ရတာလည္း ဘာမွမဆန္းေတာ့ပါဘူး။ ေအာ္ ပိုက္ဆံ မ်ားသာရွိလို႔ကေတာ့ေလ (တို႔ တာ၀န္အေရးသံုးပါး) ဆုိတဲ့နာမည္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ေလး တစ္ကား ေလာက္ေတာ့ ႐ိုက္ခ်င္ပါေသး။ ရယ္ေတာ့ မရယ္ႏုိင္ပါဘူးေလ။

ဇာဂနာ

Category:

Articles

http://www.tomorrow.com.mm/?q=articles%2F3092






EmoticonEmoticon

Comments system

Flag Counter