လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ မေရာက္ေသးဘူး






လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ မေရာက္ေသးဘူး

 တနိုင္ငံလုံးပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ သေဘာတူညီမႈ စာခ်ဳပ္ (NCA) ကို လက္မွတ္ ေရးထိုး နိုင္ရန္ အစိုးရႏွင့္ ညွိႏွိုင္းေနဆဲ ျဖစ္သည့္ ညီၫြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖက္ဒရယ္ ေကာင္စီ (UNFC) က ဒီဇင္ဘာ ၁၃၊ ၂၀၁၆ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္ တေစာင္ ထုတ္ျပန္လိုက္သည္။
UNFC ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ကိစၥ ႏွင့္ လက္ရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရး အေျခအေန ကိစၥရပ္တို႔ အေပၚတြင္ ဧရာဝတီ အႀကီးတန္း သတင္းေထာက္ နန္းလြင္ႏွင္းပြင့္က UNFC ၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ခူဦးရယ္ကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါသည္။

ေမး။ ။ အစိုးရနဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးညွိႏွိုင္းေနမႈ အေျခအေနကို ေျပာျပပါဦး။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးဖို႔အတြက္ ညွိေနဆဲပါပဲ ။ သူညွိ ကိုယ္ညွိနဲ႕ ။ သူ႕ဘက္ ကိုယ့္ဘက္ မအားလပ္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႕ ျဖစ္ေနေတာ့ အဆင္မေျပေသးဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ အစိုးရဘက္က အဆိုျပဳထားတဲ့ ရက္ေတြကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔ ဘက္က အဆင္မေျပ။ က်ေနာ္တို႔ဘက္က အဆိုျပဳတဲ့ ရက္ ေတြ က်ေတာ့လည္း အစိုးရဘက္က မအားမလပ္ တိုက္ဆိုင္ေနေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေ႐ြ႕ေနတဲ့ သေဘာ ေတာ့ ရွိတယ္။ ဆက္လက္ညွိႏွိုင္း ေဆာင္႐ြက္ေနပါတယ္။

ေမး။ ။ ဒီေန႕ UNFC က ထုတ္ျပန္ခ်က္မွာ နိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က မဲဆြယ္ ကာလက ေပးခဲ့တဲ့ ကတိေတြ တည္ေပးဖို႔ ဆိုၿပီး ပါတယ္ေနာ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ထည့္သြင္း ေျပာဆိုျဖစ္သလဲ ဆိုတာ ရွင္းျပပါဦး။

ေျဖ။ ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကာလတုန္းက NLD အနိုင္ရေရးအတြက္ နိုင္ငံေတာ္ အတိုင္ပင္ခံ ကိုယ္တိုင္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး အေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ NLD ရဲ႕ မူဝါဒေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိ အစိုးရ ျဖစ္လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔အတြက္ ကတိ ကဝတ္ေတြအတိုင္း လိုက္နာက်င့္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ျမင္တာကေတာ့ ေကာင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္က လက္ခံနိုင္ဖြယ္ရွိတယ္။ အားလုံးေအာင္ျမင္နိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္တမ္း NLD အစိုးရျဖစ္လာၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္း သြားေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္က နည္းနည္း အခက္ အခဲ ရွိေနတဲ့ အေနအထားကို ေတြ႕ရတယ္။ ဒါလည္း အေနအထားတခုအရ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒီအခက္အခဲေတြကို ေက်ာ္လႊားဖို႔အတြက္က ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ တဖက္တည္းနဲ႕ မရဘူး။ အခ်င္း ခ်င္း ညွိႏွိုင္းၿပီး လမ္းစေတြကို အတူတကြ ရွာေဖြဖို႔ လိုတယ္လို႔ ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဒီလို ျပန္ေဖာ္ျပတာက ဒါေတြက ေကာင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္က သေဘာတူ လက္ခံ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအတိုင္းလုပ္ဖို႔ကေတာ့ လိုအပ္တယ္ဆိုတာေတြကို က်ေနာ္တို႔က Remind လုပ္တဲ့ သေဘာပါပဲ ။

ေမး။ ။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္ကာလက တိုင္းရင္းသားအေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး NLD က ေပးခဲ့တဲ့ ကတိစကားေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ လက္ရွိမွာ အစိုးရျဖစ္လာေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈက ဘယ္လို ျမင္ရသလဲ။

ေျဖ။ ။ အစိုးရသစ္နဲ႕ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးမႈ အေတြ႕အႀကဳံအရ က်ေနာ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အစိုးရသစ္က မူဝါဒ အသစ္နဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျဖစ္စဥ္ကို ဘယ္လို သြားမယ္ဆိုတဲ့ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ခ်ထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို သြားေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ မခံစားရဘူး။ ဆိုလိုတာက က်ေနာ္တို႔ NCA ကို အေျခခံၿပီး လမ္းေၾကာင္း အေဟာင္းကို ျပန္သြားေနတယ္ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးကိုပဲ က်ေနာ္ ေတြ႕ရပါတယ္။ က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ အစိုးရက ဦးေဆာင္ေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ နာမည္သာ ဦးေဆာင္ တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ၿပီး တကယ္တမ္း ထဲထဲဝင္ဝင္ အႏုစိတ္ကိစၥရပ္ေတြကို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးညွိႏွိုင္းတဲ့အခါမွာ အစိုးရဘက္က ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါမလာနိုင္ေသးတဲ့ အေျခအေန ရွိတာကို က်ေနာ္ ေတြ႕ရတယ္။

ဒီတိုင္း က်ေနာ္တို႔ ဆက္သြားရင္ေတာ့ ျဖစ္စဥ္က ေႏွာင့္ေႏွးေနဦးမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ အဆင္မေျပမႈေတြနဲ႕ပဲ က်ေနာ္တို႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ညွိေနရဦးမယ့္ သေဘာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကေတာ့ ဒီလို မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ မၾကာမၾကာ ေတြ႕တိုင္း က်ေနာ္တို႔က ျဖစ္ေပၚတိုးတတ္မႈ မရွိလာရင္ အေကာင္အထည္ မေပၚလာရင္ က်ေနာ္တို႔က ျပည္သူလူထုကိုေရာ နိုင္ငံတကာကိုေရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး တေယာက္ကို တေယာက္ ဟန္ျပေတြ႕ဆုံညွိႏွိုင္းေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္မွာကို စိုးရိမ္ပါတယ္။

တကယ့္စိတ္ဆႏၵမွန္ကန္တဲ့ သေဘာရိုးနဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားလို႔လည္း ထဲထဲဝင္ဝင္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ အခက္အခဲရွိတဲ့ ၾကားကလည္း ႀကိဳးစားေနတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ျပ႐ုံတင္ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္တမ္းလည္း က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳးပမ္းေနတယ္ ဆိုတာကို ျမင္ေစခ်င္လို႔ပါ။

ေမး။ ။ အခုၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ အစိုးရသစ္အေနနဲ႕ တပ္မေတာ္နဲ႕ ညွိႏွိုင္းမႈမွာ ခက္ခဲတာေတြ ရွိတယ္လို႔ နိုင္ငံေရးေလ့လာသုံးသပ္သူေတြက ေျပာေနၾကတာေတြ ရွိတယ္။ အန္ကယ္တို႔ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြကို နားလည္ေအာင္ အစိုးရဘက္က သူ႕အခက္အခဲေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုတာမ်ိဳး ရွိလား။

ေျဖ။ ။ ေျပာရရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာတာမ်ဳိးေတြ မရွိေသးေပမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ျမင္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း အေနအထားတခုအရေတာ့ နားလည္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ နားလည္ေပးႏိုင္ရံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ တိုင္းျပည္တခုလံုး ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ျပသနာကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ေတာ့ အေျဖမဟုတ္ဘူးဗ်။ အဓိက က NLD စည္းရံုးေရးကာလတုန္းက ေျပာင္လဲခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကလည္း အဓိပၸာယ္နဲ႔ကို ေျပာရရင္ အေတာ္ေလးကို နက္ရိႈင္းတယ္လို႔ ျမင္တယ္။

 ျပည္သူလူထုတေယာက္ခ်င္းစီ၊ ႏိုင္ငံသားတဦးခ်င္းစီမွာလည္း ေျပာင္းလဲဖို႔လိုတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အမူအက်င့္ေတြကိုလည္း ေျပာင္းလဲဖို႔လိုတယ္။ က်င့္ၾကံမႈေတြကိုလည္း ေျပာင္းလဲဖို႔လိုတယ္။ လုပ္ရပ္ေတြကိုလည္း ေျပာင္းလဲဖို႔လိုတယ္ ဆိုတာကို အေျခခံစဥ္းစားမွ တစံုလံုး ေျပာင္းလဲမႈကို ေရွးရႈႏိုင္မယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

အခုလက္ရွိ NLD အစိုးရ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနရတဲ့ အခက္အခဲကို က်ေနာ္ ထင္တာေတာ့ အျမန္ဆုံး ေက်ာ္လႊားနိုင္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ NLD အစိုးရ တခုတည္း အေနနဲ႕ေတာ့ ေက်ာ္လႊားနိုင္ဖို႔ အခက္အခဲရွိပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔က တစုံလုံးကို ၿခဳံၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲနိုင္ေအာင္ စေျပာင္းလဲ ရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ရွမ္းေျမာက္က ပဋိပကၡေတြက အၿပီးသတ္ သြားၿပီလို႔ ေျပာလို႔ မရေသးသလို ကခ်င္ျပည္နယ္ ထဲမွာလည္း တိုက္ပြဲေတြ ဆက္ျဖစ္ေနေတာ့ UNFC အေနနဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးဖို႔က အက်ပ္အတည္း ေရာက္ေနၿပီလား။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာျပပါဦး။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အက်ပ္အတည္းရွိေနတယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ျပႆနာ ဆိုတာ အခုမွ ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ျပႆနာက ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္ ရွိေနတာေတာ့ ရွိေနတာပဲ ဆိုတာက တိုင္းျပည္ အတြင္းမွာ တကယ့္ အရွိတရားပဲ ။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ လက္ခံရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။

 ျပႆနာ တိုင္းအတြက္ ကေတာ့ ေျဖရွင္းဖို႔ လမ္းေၾကာင္းရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ခံယူတယ္။ လမ္းစ မရွိဘူးဆိုတာကေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ရွိတယ္။ ျပႆနာတခုခ်င္းစီကို ရွင္းတိုင္လည္း ရွင္းရမယ္။ တစုံလုံးကို ေပါင္းၿပီး ရွင္းဖို႔ လိုရင္ လည္း ရွင္းရမယ္ေပါ့။ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္နဲ႕ အားလုံးစိတ္ရွည္လက္ရွည္ ႏွစ္ဖက္စလုံးက သေဘာတူ လက္ခံၿပီး ညွိညွိႏွိုင္းႏွိုင္းနဲ႕ အလြတ္သေဘာေရာ တရားဝင္ပါ အခ်ိန္အခါ မလပ္ စြမ္းေဆာင္ ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ လုပ္နိုင္ရင္ေတာ့ ရွိေနတဲ့ ေျမာက္ပိုင္းပဋိပကၡေတြကိုလည္း တစုံ တရာ တစခ်င္းစီ၊ တစုံလုံး မဟုတ္ရင္ေတာင္ တစခ်င္းစီ ေျပေလ်ာ့သြားေစနိုင္တယ္လို႔ ခံယူထားပါတယ္။

ေမး။ ။ UNFC က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ တေလွ်ာက္လုံးမွာ ပါဝင္လာေတာ့ သမၼတဦးသိန္းစိန္ လက္ထက္နဲ႕ နိုင္ငံေတာ္အတိုင္ပင္ခံ လက္ထက္ ၂ ခုမွာ အရင္ MPC အခု NRPC တို႔ ဖြဲ႕စည္းပုံေတြ ကလည္း မတူေတာ့ အန္ကယ္တို႔အတြက္ ေဆြးေႏြးရတာ ဘယ္မွာ ပိုအဆင္ေျပလဲ ။

ေျဖ။ ။ အေတြ႕အႀကဳံအရေျပာရရင္ေတာ့ အေစာတုန္းက က်ေနာ္ေျပာသလိုပဲ။ NLD အစိုးရက ပုံစံ အသစ္ ၊ နည္းလမ္းအသစ္ေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈေတြကို က်ေနာ္တို႔က အေျပာင္းအလဲ သ႑န္နဲ႕ အေျဖရွာ ရင္ေတာ့ အဆင္ေျပနိုင္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ျမင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုက အစိုးရသစ္မွာလည္း လမ္းေၾကာင္း အသစ္နဲ႕ သြားေနတဲ့ဟာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ အစိုးရဘက္က ဦးေဆာင္ေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး မေတြ႕ရဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို ပိုၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ကို လင့္ေစတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါကို အခက္ခဲဆုံး ခက္ခဲတယ္လို႔ မျမင္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ေတာ့ သုံးသပ္ခ်င္ပါတယ္။


https://goo.gl/XxuTzP


EmoticonEmoticon

Comments system

Flag Counter