ဖက္ဒရယ္ဒီမုိကေရစီျပည္ေထာင္စု၏လုံၿခံဳေရး ႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဆုိင္ရာ မူ၀ါဒမ်ား
Security and Defense Policies of The Federal Democratic Union
==============================================
အားလုံးပဲ မဂၤလာပါ။
က်ေနာ္ကေတာ့ UNFC အဖြဲ႔၀င္ ရခုိင္ျပည္အမ်ဳိးသားေကာင္စီ (ANC) ရဲ့ အေထြအေထြအတြင္းေရးမွဴး ထြန္းေဇာ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလးစားအပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ - (၂၁)ရာစုပင္လုံ ပထမအစည္းအေ၀းရဲ့ သဘာပတိႀကီးနဲ႔တကြ သဘာပတိအဖြဲ႔၀င္မ်ား၊ တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ အစုအဖြဲ႔အသီးသီးမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ ပါ၀င္တက္ေရာက္သူမ်ားအားလုံးခင္ဗ်ား။
က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဖက္ဒရယ္ဒီမုိကေရစီျပည္ေထာင္စု၏ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဆုိင္ရာ မူ၀ါဒမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဖတ္ၾကားတင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
နိဒါန္း
ယေန႔ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံဟုေခၚတြင္ေသာ တိုင္းျပည္တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ဗမာမဟုတ္သည့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဗမာလူမ်ိဳးႏွင့္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီတို႕ ၀င္ေရာက္အုပ္ခ်ဳပ္မႈမတိုင္မီ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းနွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေနထိုင္လာခဲ့ေသာ လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဗမာပေဒသရာဇ္မင္းမ်ားသည္ စစ္အင္အားကို အသံုးျပဳ၍ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏နယ္ေျမမ်ားကုိ ခ်ဲ႕ထြင္ကာ ပုဂံအင္ပါယာ၊ ေတာင္ငူအင္ပါယာ၊ ကုန္းေဘာင္အင္ပါယာ အစရွိသျဖင့္ အင္ပါယာမ်ားကုိ ထူေထာင္ခဲ့ၾကသည္။ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ နယ္ခ်ဲ႕ၿဗိတိသွ်တုိ႔က ကုန္းေဘာင္ေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ျဖစ္ေသာ သီေပါမင္းကို နန္းခ်ျပီး ၎တို႕ လက္ေအာက္ရွိ ေဒသအားလံုးကို “British Burma” ေခၚ ဗမာျပည္ဟု ေခၚတြင္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ၿဗိတိသွ်တုိ႔သည္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ကုိ ဗမာျပည္မ (Burma Proper) အျဖစ္ တုိက္ရုိက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၿပီး ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို (Part One) ေခၚ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရနယ္ေျမ (၁၀) ခု၊ (Part Two) ေခၚ သီးသန္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရရွိထားေသာနယ္ေျမမ်ား သတ္မွတ္ကာ ေစာ္ဘြား၊ ေစာကဲ၊ ေစာဖ်ာ၊ ဒူ၀ါ မ်ားျဖင့္ တဆင့္ခံ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ သည္။ ကရင္နီျပည္ကုိ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ နယ္ေျမအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့သည္။
၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၁၂) ရက္ေန႔တြင္ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကုိ ခ်ဳပ္ဆုိႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၄) ရက္ေန႔တြင္ လြတ္လပ္ေသာ “ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ↔(Union of Burma) ဟု ေပၚထြန္းလာခဲ့ ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အရုိက္အရာကုိ ဆက္ခံသည့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဗမာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ပင္လုံစာခ်ဳပ္၏တန္းတူေရးအႏွစ္သာရကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ျပည္ေထာင္စုစနစ္(Union)အစား တျပည္ေထာင္စုစနစ္ (Unitary)တည္ေဆာက္ကာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ေနထုိင္သည့္ႏုိင္ငံကုိ “ဗမာႏုိင္ငံ” ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ဆႏၵကို ဆန္႔က်င္၍ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ လာခဲ့သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူ တုိင္းရင္းသားတုိ႔ တန္းတူအခြင့္အေရးတုိက္ပြဲ ျပင္းထန္လာၿပီး အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ျပည္တြင္းစစ္မီး ေတာက္ေလာင္လာခဲ့ပါသည္။ ျပည္တြင္းစစ္မီးနွင့္အတူ စစ္တပ္သည္ ၾသဇာႀကီးမားလာၿပီး စစ္တပ္က စစ္အာဏာရွင္စနစ္ (Military Dictatorship) တည္ေဆာက္ရန္ ႀကဳိးပမ္းလာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတို႔လိုလားေသာ ကိုယ့္ၾကမၼာကုိယ္ဖန္တီးခြင့္၊ တန္းတူေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ေရးတုိ႔ကိုအေျခခံေသာ ဖက္ဒရယ္စနစ္ရရွိရန္ စစ္အာဏာရွင္ကို ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ လက္နက္စြဲကိုင္ေတာ္လွန္ေနခဲ့ၾက ျခင္းျဖစ္သည္။
ဗမာစစ္အစိုးရအဆက္ဆက္တို႔သည္ တိုင္းရင္းသားတို႕ လိုလားမႈဆႏၵကို စစ္ေရးနည္းလမ္းျဖင့္သာ ေျဖရွင္း ရန္ စဥ္းစားၿပီး ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းျဖင့္ ေျဖရွင္းရန္မစဥ္းစားခဲ့ေပ။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတို႔သည္ မိမိတို႔ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးရရွိေရးအတြက္ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ၀င္ရျခင္းျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ၀ါးမ်ိဳ မခံရေအာင္၊ အမ်ိဳးသားလကၡဏာ (National Identity) မေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ ျပည္နယ္ေတြမွာ တိုင္းရင္းသားတပ္ေတြ ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးအေျခခံမူမ်ားတြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ အမ်ိဳးသား လကၡဏာ မေပ်ာက္ကြယ္သြားရန္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ားဘ၀ အာမခံခ်က္ရွိရန္ အထူးလိုအပ္ေပသည္။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ အာဏာသိမ္းခဲ့ေသာ ဗမာ့တပ္မေတာ္အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းသည္ လက္နက္ ကိုင္တပ္မေတာ္ကိုအေျချပဳ၍ ယေန႔ျမန္မာျပည္၏နယ္ေျမေဒသအသီးသီးကုိ လြမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ စတင္ႀကိဳးပမ္း ခဲ့သည္။ ယင္းအခ်ိန္မွစ၍ စစ္ဝါဒႀကီးစိုးေရး၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေရး အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ ခဲ့သည္။
ထိုကဲ့သို႔ အာဏာရွင္စနစ္ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေစရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္အတြက္ တိုင္းျပည္တြင္ ဒီမိုေရစီ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးမ်ား ဆိတ္သုဥ္းလာျခင္း၊ စီးပြားေရးခၽြတ္ၿခံဳက်လာျခင္း၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အဆင့္အတန္းနိမ့္က်လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္၏အေျခခံေက်ာရိုးျဖစ္သည့္ လက္နက္ကိုင္ တပ္မေတာ္ကို ျပင္ဆင္ဖဲြ႔စည္းရန္ အေရးတႀကီး လိုအပ္လာသည့္အျပင္ စစ္တပ္အေျချပဳသည့္ အာဏာရွင္စနစ္ ေနာက္ထပ္တဖန္ မေပၚေပါက္လာေစရန္ရည္ရြယ္၍ ဤလံုၿခံဳေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးဆုိင္ရာမူ၀ါဒမ်ားစာတမ္းကုိ တင္သြင္းအပ္ပါသည္။
ဖက္ဒရယ္ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စု လုံၿခဳံေရးႏွင့္ကာကြယ္ေရးဆုိင္ရာမူ၀ါဒမ်ား
ဖက္ဒရယ္ဒီမုိကေရစီျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံ၏ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ မူဝါဒမ်ားမွာ -
၁။ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကိုကာကြယ္ရန္ ႏိုင္ငံသားတိုင္း၌ တာဝန္ရွိသည္။
၂။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ သည္ ႏုိင္ငံ၏အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ထိပါးလာမည့္ ျပည္ပက်ဴးေက်ာ္မႈ တို႔ကုိ ကာကြယ္ရန္ တာဝန္ရွိသည္။
၃။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္သည္ တိုုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံုု ျပည္သူလူထုုတရပ္လံုုး၏အက်ိဳးစီးပြား ကိုု ကာကြယ္ရန္ ျဖစ္သည္။
၄။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ဖက္ဒရယ္ဒီမုိကေရစီျပည္ေထာင္စု၏ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ကာကြယ္ ေရးဆိုင္ရာမူဝါဒမ်ားႏွင့္ ဥပေဒမ်ားကုိ ျပဳစုျပ႒ာန္းေပးရမည္။
၅။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္သည္ တိုုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏စုုေပါင္းအခြင့္အေရး၊ စုုေပါင္းရပိုုင္ ခြင့္မ်ား (Collective Rights)၊ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အေျခခံအခြင့္အေရးမ်ား (Individual Rights)ကိုု မထိပါး ေစေသာ အမ်ိဳးသားလံုုၿခံဳေရးကိုု ေဖၚေဆာင္ရန္ ျဖစ္သည္။
၆။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္သည္ ေဒသႏၱရ၊ ႏိုုင္ငံတကာလုံၿခံဳေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုု ျမွင့္တင္ရန္ ျဖစ္သည္။
၇။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္၏ လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးမူ၀ါဒသည္ လူသားလံုုၿခံဳမႈ ကုိ အေျခခံ ရမည္။
၈။ ဖက္ဒရယ္ဒီမိုုကေရစီျပည္ေထာင္စုု၏ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုုံၿခဳံေရးေကာင္စီတြင္ ျပည္နယ္ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုုံၿခဳံေရးေကာင္စီမ်ားမွ ေစလႊတ္ေသာ ကိုုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ရမည္။
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္ဆိုင္ရာမူဝါဒမ်ား
၁။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံတကာလူ႔အခြင့္အေရးဥပေဒႏွင့္ လူသားခ်င္းစာနာ ေထာက္ထား သည့္ဥပေဒမ်ား၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ ျပဌာန္း ဥပေဒမ်ားကို ေလးစားလိုက္နာရမည္။
၂။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ဝင္ရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္ (သို႔မဟုတ္) ႏုိင္ငံေရးပါတီတရပ္ရပ္၏ၾသဇာခံျဖစ္ျခင္းတုိ႔ မရိွေစဘဲ ႏိုုင္ငံေရးအရ အမွီအခိုုကင္းသည့္္ Professional Army ျဖစ္ရမည္။
၃။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ကုိ တိုင္းျပည္၏ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အေျခအေနမ်ားႏွင့္အညီ ေခတ္မီ တပ္မေတာ္အျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းရမည္။
၄။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ ႏွင့္ လုံၿခဳံေရးဆုိင္ရာတပ္ဖြဲ႔မ်ား အားလုံးသည္ ဒီမိုကေရစီနည္းက် ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္ထားေသာ အရပ္သားအစုိးရ၏ကြပ္ကဲမႈႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ရွိရမည္။
၅။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကာကြယ္ေရးအတြက္ ဖဲြ႔စည္းထားေသာတပ္မေတာ္သည္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဘဝလံုၿခံဳေရးအတြက္ ဖဲြ႔စည္းထားေသာ ျပည္ေထာင္စုရဲတပ္ဖဲြ႔/ျပည္နယ္ရဲတပ္ဖဲြ႔တို႔ ႏွင့္ သီးျခားထားရွိရ မည္။
၆။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္၏ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာက႑မ်ားတြင္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားပါဝင္မႈကို ျမွင့္တင္သြားရမည္။
၇။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုုတပ္မေတာ္တြင္ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ အသားအေရာင္၊ လိင္တုိ႔အေပၚအေျခခံၿပီး ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈ မရွိေစရ။
၈။ ျပည္ေထာင္စုုအား ျပည္ပအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ႏိုုင္ရန္ အမ်ိဳးသားစစ္မႈထမ္းဥပေဒကုိ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္ / အမ်ိဳးသားမ်ား ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္း၍ ျပဌာန္းေစရမည္။
၉။ သဘာဝကပ္ေဘးအႏၱရယ္မ်ားႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရးဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လုံၿခဳံေရးတပ္ဖြဲ႔တုိ႔၏အင္အားကုိ အသုံးျပဳခြင့္ ရွိေစရမည္။
၁၀။ စစ္ပညာေလ့က်င့္သင္ၾကားပိုုခ်ေရး သင္တန္းေက်ာင္း အသီးသီးအတြက္ စစ္ဘက္ဆိုုင္ရာဘာသာရပ္မ်ားအျပင္ ဒီမိုကေရစီအေျခခံက်င့္စဥ္မ်ား၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုုင္ရာဘာသာရပ္၊ ႏုိင္ငံတကာ၏လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထား ျခင္းဆိုုင္ရာဥပေဒမ်ား၊ ဖက္ဒရယ္ဒီမိုုကေရစီျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အပါအဝင္ အျခားလုုိအပ္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကိုု သင္ရိုုးညႊန္းတမ္းမ်ား ျပဳစုု၍ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေပးရမည္။
၁၁။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္သားတစ္ဦးဦးသည္ သက္ဆုိင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ား၊ ဌာနဆုိင္ရာ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ ကုိက္ညီမႈမရွိဘဲ အျခားလုံၿခဳံေရးဆုိင္ရာႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာအသီးသီးသို႔ ေျပာင္းေရြ႕တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ျခင္း မရွိေစရ။
၁၂။ ျပည္နယ္အစိုုးရလက္ေအာက္တြင္ ျပည္နယ္အဆင့္ ကာကြယ္ေရး ႏွင့္ လုုံၿခဳံေရးေကာင္စီ၊ ျပည္နယ္အဆင့္ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီး႒ာနမ်ားကိုု ဖြဲ႔စည္းခြင့္ရွိရမည္။
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္စုဖဲြ႔ပံု
၁။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တပ္မေတာ္၏ ၾကည္းတပ္၊ ေရတပ္၊ ေလတပ္တို႔အတြက္ သီးျခားေသာ စစ္တကၠသိုလ္ မ်ားဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ရမည္။ ယင္းတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔၀င္ ျပည္နယ္မ်ားမွ အခ်ဳိးက် တက္ေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ ရွိေစရမည္။
၂။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ဖြ႔ဲစည္းရာတြင္ အဆင့္ဆင့္တိုင္း၌ အမ်ဳိးသားျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ အမ်ဳိးသားမ်ား ျပည္နယ္မ်ားရွိ လူဦးေရအေပၚ အေျခခံ၍ အခ်ဳိးက်ကိုယ္စားျပဳ ပါဝင္ႏိုင္ခြင့္ရွိရမည္။
၃။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္တြင္ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ၾကည္းတပ္၊ ေရတပ္ႏွင့္ ေလတပ္တို႔ကို သီးျခားစီ ခဲြ၍ ဖဲြ႔စည္းရမည္။
၄။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္စစ္ဦးစီးမ်ားအဖဲြ႔ကို ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏လက္ေအာက္တြင္ ဖဲြ႔စည္း ထားရွိရမည္။ စစ္ဦးစီးမ်ားအဖဲြ႔ကုိ ျပည္နယ္အသီးသီးမွ ေစလႊတ္ေသာ စစ္ဦးစီးမွဴးမ်ားျဖင့္ ပါဝင္ဖြဲ႔စည္းရမည္။
၅။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တစ္ဦးကို ၎တို႔အဖြဲ႕ထဲမွ ၂ ႏွစ္သက္တမ္းကာလအတြက္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အလွည့္က် ေရြးခ်ယ္ခန႔္အပ္ရမည္။
၆။ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုုတပ္မေတာ္ကိုု ျပည္ေထာင္စုုတပ္ႏွင့္ ျပည္နယ္တပ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းရမည္။ ျပည္ေထာင္စုု တပ္ကိုု ျပည္နယ္မ်ားမွ အခ်ိဳးက်ေစလႊတ္ေသာတပ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းရမည္။
၇။ ဖက္ဒရယ္ဒီမိုုကေရစီျပည္ေထာင္စုုတခုုလုုံး၏ စုုေပါင္းအၿမဲတမ္းစစ္အင္အားသည္ ျပည္ေထာင္စုလူဦးေရ၏ (၀.၅%) ထက္ ပိုၿပီးမရွိေစရ။ လုိအပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ အင္အားျဖည့္တင္းႏုိင္ရန္ အရံတပ္ဖြဲ႔မ်ား ထားရွိရမည္။
၈။ ျပည္နယ္တပ္ကိုု ျပည္နယ္အစိုုးရမွတိုုက္ရိုုက္ အုုပ္ခ်ဳပ္ကြပ္ကဲရမည္။ ႏိုုင္ငံလံုုၿခံဳေရး အေရးေပၚအေျခအေနတြင္ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းပုံ၊ ျပည္နယ္ဖြဲ႔စည္းပုံဥပေဒတုိ႔ႏွင့္အညီသာ ျပည္နယ္ေစာင့္တပ္ကုိ ျပည္ေထာင္စုုအစိုုးရမွ အသံုုးျပဳခြင့္ ရွိရမည္။
၉။ ျပည္နယ္တပ္မ်ားကုိ သက္ဆုိင္ရာျပည္နယ္၏ လုိအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ အဂၤါရပ္မ်ား စုံလင္စြာျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ရွိရမည္။
၁၀။ ျပည္ေထာင္စုုတပ္မ်ားအား ျပည္နယ္မ်ားတြင္ ေနရာခ်ထားရန္လိုုအပ္ပါက ျပည္ေထာင္စုုဖြဲ႔စည္းပုုံအေျခခံဥပေဒ၊ သက္ဆိုုင္ရာ ျပည္နယ္ဖြဲ႔စည္းပုုံအေျခခံဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီသာ ျပဳလုပ္ရမည္။
ယခုတင္ျပခ်က္ေတြဟာ ေအာက္ပါ UNFC အဖြဲ႔၀င္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြင္း ညွိႏႈိင္းသေဘာထားရယူ၍ ျပင္ဆင္ထားခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
၁။ ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ (KIO)
၂။ ကရင္နီအမ်ဳိးသားတုိးတက္ေရးပါတီ (KNPP)
၃။ ရွမ္းျပည္တုိးတက္ေရးပါတီ (SSPP)
၄။ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ (NMSP)
၅။ ရခုိင္ျပည္အမ်ဳိးသားေကာင္စီ (ANC)
၆။ ပေလာင္ျပည္နယ္လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဦး (PSLF)
၇။ လားဟူဒီမုိကရက္တစ္သမဂၢ (LDU)
၈။ “၀” အမ်ဳိးသားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (WNO)
၉။ ျမန္မာအမ်ဳိးသားဒီမုိကရက္တစ္မဟာမိတ္တပ္မေတာ္ (MNDAA)
EmoticonEmoticon